poniedziałek, 29 czerwiec 2015

(0 głosów)

POLANA POD MURANIEM Z DZIECKIEM W WÓZKU

...w Tatry z wózkiem

Dziś ponownie zapraszamy na spacer po Słowackich Tatrach. Trasa, którą przygotowaliśmy nie wymaga wielkiego przygotowania. Jest to bardziej spacer niż całodniowa wycieczka. Nie mniej jednak, mimo krótkiego dystansu do pokonania, wchodzimy w sam środek bardzo wysokich gór, co zapewnia piękne widoki. Zapraszamy na Polanę pod Muraniem.

123141~wejście na szlak~

Na wstępie...
Zanim na świecie pojawił się Krzysiu, kilka razy do roku jeździliśmy w góry. Pokonywaliśmy zarówno całodniowe trasy w Tatrach, jak i krótkie wycieczki w Beskidach. W związku z tym możemy powiedzieć, że nabraliśmy pewnego doświadczenia oraz respektu do gór. Zawsze wiedzieliśmy, że kiedy pojawi się maluch, będziemy chcieli go „zarazić" naszą pasją. Jednocześnie przez te wszystkie lata, podczas naszych wędrówek, widzieliśmy wiele rodzin z małymi dziećmi. Od nich nauczyliśmy się jednego - podczas górskich wycieczek z maluchem, należy zawsze pamiętać, żeby nie realizować swoich ambicji, a mierzyć zamiary na siły dziecka. Pamiętajcie o tym, bo my, niestety wielokrotnie widzieliśmy, że jest na odwrót.

Wracając do sedna...
Z racji tego, że każdy w innym tempie pokonuje dystans w górach, w poniższym opisie nie podajemy cząstkowych czasów przejść, tylko dystans w kilometrach. Absolutnie nie sugerujcie się czasami podanymi na tabliczkach, ponieważ wędrówka z dzieckiem rządzi się swoimi prawami (lub problemami).

Tatranska Javorina (Jaworzyna Spiska) (1002m) – Polana pod Muranom (Polana pod Muraniem) (ok.1100m)

Łącznie do pokonania mamy ok. 2,5 km.

Aby dojechać do Tatranskiej Javoriny samochodem, kierujemy się z Zakopanego na przejście graniczne na Łysej Polanie. Po pokonaniu trzech kilometrów, zaraz za ostrym zakrętem w lewo, docieramy do celu. My zaparkowaliśmy na bezpłatnym parkingu przed Urzędem Pocztowym. Szlak rozpoczyna się na wspomnianym wcześniej zakręcie.

Jeśli nie jesteście zmotoryzowani, to w Zakopanem, na dworcu autobusowym wsiadamy do autobusu w kierunku Popradu i wysiadamy na przystanku Tatranska Javorina. Przystanek znajduje się tuż obok Urzędu Pocztowego.

Ruszamy w drogę...
Początkowo trasa prowadzi wygodną, asfaltową drogą wśród zabudowań wsi. Po wejściu do lasu, nawierzchnia się pogarsza, ale nadal pozwala na wygodne prowadzenie wózka.

EDIT 2017: Cały szlak pokryty został asfaltem!

Od wejścia na szlak, przez ponad 2 km, aż do Rozdroża pod Muraniam (Razcestie pod Muranom) trasa prowadzi lasem wzdłuż Jaworowego Potoku. Co pewien czas pojawiają się niewielkie wodospady, które będę ciekawą atrakcją dla starszych dzieci.

Po wyjściu z lasu naszym oczom ukazują się przepiękne, wysokie góry. Od tego miejsca, do celu pozostało już tylko ok. 300m.

Wycieczkę kończymy na środku polany gdzie znajdują się ławeczki oraz tablica z zaznaczonymi wszystkimi szczytami, które znajdują się dookoła nas. Bezpośrednio nad Polaną pod Muraniem góruje majestatyczny Murań (1890m), głębiej widzimy Kołowy Szczyt (2418m), Lodowy Szczyt (2627m) oraz Baranie Rogi (2526m).

vbhjk

fghjkl

vnljk

Pokonanie całego odcinka (w jedną stronę) zajęło nam 50 minut. Polana pod Muraniem jest tak malownicza, że warto przygotować się na piknik. My spędziliśmy tam ok. 3 godzin.

DSC 0315

Nasze wyposażenie:
- wózek – typowa spacerówka na dużych, dmuchanych kołach (Adamex Jogger Sport Alu)
- odpowiednie obuwie na grubej podeszwie - my szliśmy w butach trekkingowych.
- dodatkowe ubranie dla nas i dziecka, na wypadek załamania pogody (kurtka przeciwdeszczowa, bluza, czapka i szalik) i zestaw do przewijania [KLIK]

- paszport [KLIK], albo dowód osobisty dla nas i dziecka
- zapas jedzenia i picia
- karimata, aby położyć małego na ziemi

Zobacz również pozostałe opisy szlaków: