wtorek, 11 sierpień 2015

(0 głosów)

GUBAŁÓWKA z dzieckiem z wózku

...w Tatry z wózkiem

Szukacie odrobiny wytchnienia po górskich wędrówkach z dzieckiem, albo alternatywy na wypełnienie czasu spędzanego w Zakopanem? Zapraszam na lekki spacer, na jedną z najbardziej znanych gór w Polsce.

g2

Na wstępie...
Zanim na świecie pojawił się Krzysiu, kilka razy do roku jeździliśmy w góry. Pokonywaliśmy zarówno całodniowe trasy w Tatrach, jak i krótkie wycieczki w Beskidach. W związku z tym możemy powiedzieć, że nabraliśmy pewnego doświadczenia oraz respektu do gór. Zawsze wiedzieliśmy, że kiedy pojawi się maluch, będziemy chcieli go „zarazić" naszą pasją. Jednocześnie przez te wszystkie lata, podczas naszych wędrówek, widzieliśmy wiele rodzin z małymi dziećmi. Od nich nauczyliśmy się jednego - podczas górskich wycieczek z maluchem, należy zawsze pamiętać, żeby nie realizować swoich ambicji, a mierzyć zamiary na siły dziecka. Pamiętajcie o tym, bo my, niestety wielokrotnie widzieliśmy, że jest na odwrót.

Wracając do sedna...
Z racji tego, że każdy w innym tempie pokonuje dystans w górach, w poniższym opisie nie podajemy cząstkowych czasów przejść, tylko dystans w kilometrach. Absolutnie nie sugerujcie się czasami podanymi na tabliczkach, ponieważ wędrówka z dzieckiem rządzi się swoimi prawami (lub problemami).

Osiedle Furmanowa (ok. 1010m) – Gubałówka (1126m)

Łącznie do pokonania mamy 2,3km.

Trasa na Gubałówkę z osiedla Furmanowa nie jest wycieczką górską, a lekkim spacerem. Idealnie nadaje się jako rozgrzewka przed większymi trasami, albo po prostu spacer na dzień odpoczynku.

g3

Osiedle Furmanowa stanowi część Zakopanego, jednak jest zlokalizowane na paśmie Gubałówki. Aby tam dotrzeć najlepiej pojechać do miejscowości Ząb. Z niej, kierujemy się do góry, w kierunku Tatr. Tuż za znakiem kończącym miejscowość skręcamy na skrzyżowaniu w prawo. Po ok. 200 metrach docieramy do kapliczki, przed którą możemy za darmo zostawić samochód. Istnieje możliwość dojazdu samochodem bliżej Gubałówki, jednak tam za parking trzeba zapłacić.

Cała trasa prowadzi wygodną drogą asfaltową, lekko pnącą się do góry. Częściowo wiedzie przez wiejskie osiedle, dalej przez las, a później wzdłuż pastwisk, z których można podziwiać rozległe widoki na całe Tatry, w tym majestatyczny Giewont.

g1

Wybierając się na opisany przez nas spacer należy się liczyć z dużym ruchem samochodowym na Gubałówkę. Może to być bardzo uciążliwe, dlatego chciałabym przestrzec tych którzy szukają ciszy i spokoju. Tam na pewno ich nie znajdziecie.

Nasze wyposażenie:
- wózek – typowa spacerówka na dużych, dmuchanych kołach (Adamex Jogger Sport Alu)
- wygodne obuwie
- dodatkowe ubranie dla nas i dziecka, na wypadek załamania pogody (kurtka przeciwdeszczowa, bluza, czapka i szalik) i zestaw do przewijania [KLIK]
- zapas jedzenia i picia
- karimata, aby położyć dziecko na ziemi

Zobacz również pozostałe opisy szlaków: