czwartek, 23 lipiec 2015

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

5 i pół sposobu na złagodzenie stresu pourlopowego

Nie oszukujmy się. Powrót z urlopu, szczególnie bardzo udanego, nigdy nie będzie miły. Jest jednak kilka sposobów, aby ten moment nie był taki straszny. Sprawdziłam je na własnej skórze!

stres pourlopowy

Z moją rodzinką często wyjeżdżamy, więc równie często wracamy do domu. Uwielbiam nasze mieszkanie i czuję się w nim znakomicie, ale urlop to swoboda, a dom to obowiązki. Długo zastanawiałam się, jak w łagodny sposób wrócić do codzienności. Wszystkie podane przeze mnie sposoby praktykuję od dawien dawna i... u mnie sprawdzają się znakomicie. Oczywiście nie będę pisała, że dzięki moim „trikom" nie mogę się doczekać zakończenia urlopu, ale na pewno powrót do rzeczywistości jest dużo przyjemniejszy.

Oto moje pięć i pół sposobu na złagodzenie stresu pourlopowego.

1. Porządek musi być!
W całym ferworze pakowania się na wakacje, w domu zawsze powstaje bałagan (delikatnie mówiąc ;) Nie ma nic gorszego niż powrót do domu, który najpierw trzeba wysprzątać. Jeśli od samego wejścia do domu, „witają" nas kurz i porozrzucane rzeczy, to jak mamy się cieszyć, że do niego wróciliśmy. Kiedy my wyjeżdżamy, w naszym domu jest idealny porządek. Łóżka pościelone, naczynia umyte, kurze starte, a przedmioty, które zostawiamy, na swoich miejscach. Wszystko robimy w przeddzień wyjazdu (zazwyczaj późno w nocy). Następnego dnia przecież jedziemy na urlop, więc odeśpimy to nocne sprzątanie.

2. Organizacja walizek jeszcze w hotelu
Tuż przed powrotem z wakacji, podczas ostatniego urlopowego wieczoru, rozdzielam rzeczy w walizkach. Do jednej reklamówki wkładam nasze rzeczy do prania, a w osobne miejsce takie, które wracają na półki, albo do szafy. Wszystko segreguję tak, abym w domu nie musiała zastanawiać się co, gdzie powinno się znaleźć. Dzięki takiej organizacji rozpakowanie walizek trwa bardzo krótką więc jest...

3. Szybka akcja
Walizki po wakacjach mają to do siebie, że nierozpakowane potrafią stać w kącie nawet tydzień (jeśli nie tygodnie ;). Na pewno nie pomaga to w powrocie do codzienności. Ja rozpakowuję torby od razu po wniesieniu ich przez próg mieszkania. Jeśli wszystko posegregowałam jeszcze przed powrotem, to rozłożenie rzeczy zajmuje maksymalnie pół godziny, a ja mam czas na długa i relaksującą kąpiel.

4. Jedzenie
Jedzenie po powrocie do domu zawsze jest dla nas problemem. Wracając nie mamy już ochoty zatrzymywać się w restauracjach, a przecież lodówka świeci pustkami i nie chcemy od razu biec do sklepu po zakupy. W związku z tym, zawsze staram się mieć coś do jedzenia z długą datą ważności. Zazwyczaj trzymam parówki, ser pakowany, puszkę z rybą i kilka zamrożonych kromek chleba. Niby nic wielkiego, ale nam naprawdę milej wraca się do domu, w którym można zjeść kolację.

5. Zakończenie urlopu dzień wcześniej przed pójściem do pracy
Zawsze nas kusi zostanie na urlopie do ostatniego dnia, ale przez te wszystkie lata wiemy, że nie jest to najlepszym pomysłem. Przez jeden, dodatkowy dzień nie odpoczniemy bardziej, a pójście do pracy po 12 godzinach od powrotu może tylko załamać. Ostatni dzień urlopu staramy się spędzić w domu. Dzięki temu mamy czas, aby spokojnie zrobić zakupy spożywcze, wyprać ubrania, poleniuchować i po prostu nastawić się psychicznie na powrót do obowiązków. Poza tym łatwiej jest wrócić z wakacji z myślą, że mamy jeszcze jeden wolny dzień :)

5 i pół. Planowanie kolejnych wyjazdów

Dlaczego ten punkt nazwałam „pół"? Bo wiem, że często bardzo trudno jest go zrealizować. Wiele z Was kolejny urlop będzie miało dopiero za rok. Mimo to, wracając z wakacji warto zacząć planować kolejny wyjazd. Nie musi to być daleka i droga wycieczka, ale Polska jest tak bogata w atrakcje, że wystarczy umówić się, że za tydzień, lub miesiąc pojedziecie do pobliskiego zamku, nad jezioro, albo do aquaparku. Taki drobiazg, ale u nas działa.

Mam nadzieję, że nasze sprawdzone metody pomogą Wam bezproblemowo wrócić do rzeczywistości. Jestem bardzo ciekawa Waszych sposobów łagodzenia stresu pourlopowego. Zostawcie je w komentarzach, a my na pewno je wykorzystamy :)